fredag 23 november 2012

Veckorna springer iväg som bara den och denna veckan har varit väldigt händelserik men inte på det roliga hållet.
Ska dock ej förstöra bloggen med det =D
Det är bara att bita ihop och gå vidare.
Fick ett roligt bakuppdrag förra veckan och det var att göra en barbie tårta
de är väldigt kul att göra.
Tankarna började skena iväg hur tårtan skulle se ut och jag ville ha något med Suger Veil spets denna gången. Jag har ju gjort 2 barbie tårtor tidigare som gått i rosa så jag ville ha en annan färg denna gången och det blev till lila.
Jag tyckte jag började i god tid att få klart suger veil spetsarna men det gick inte alls som jag ville, när den först var torr skulle jag ta bort den ifrån mattan och den gick i sönder. bara ghaaa och en massa svordomar men men det var väl bara att bita i hop och höja värmen inomhus så de torkade fortare.
De skulle vara klara på Fredagen och på Torsdag kvällen var ingen färdig. Jag fick snabbt ihop en och varmt var det här men den lyckades torka på några timmar bara.
Jag fick bort den ifrån mattan och på med nästa så fick den stå över natten till Fredags morgon
Jag tänkte först ha en vit skjol under men satt och spånade mer med en annan tjej som också bakar tårtor så det blev ljusgul som hon föreslog. Jag provade med den vita sockermassa under den lila suger veil spetsen men det blev inte så snyggt.
Här är bilderna på tårtan =)




2 kommentarer: