söndag 23 september 2012

Dags för ett nytt inlägg tycker jag...
Jag har försökt göra några Suger Veil spetsar men som vanligt har man ju lite brottåm att ta bort de ifrån mattan så de går åt skogen men de sista fick nu ligga över natten och de funkade kanon och de var itne ens svåra att ta bort ifrån mattan. Jippie =)

Så de blev ett lite tårtbak igår också bara för att...

Jag fick äran att låna en klisterdekal av  Häst och Djurdekaler   för att testa. De var mycket snällt. hade jag kunnat hade jag skickat upp tårtan till de =)


Bottnarna jag gjort är i chokladsmak (recept finns i bland recepten). Fyllningen blev päronmousse i alla lagren.

Hoppas den smakar nu.





3 kommentarer:

  1. Tjusigt!

    Det är ju fan att man inte kan låta bli att pilla på spetsen trots att man vet att den inte är riktigt torr? Jag har gjort så ett feltal ggr trots att jag vetat den inte är riktigt redo. Sist gick det dock bra. Jag lämnade den på tork över natten.

    Det är nog så man ska göra dvs tillreda SV innan man går och lägger sig så man inte kan vara på och pilla på den hela tiden.

    Är väldigt sugen på att testa att göra en tårta med din spets. Vi kanske ska byta en varsin spets? Jag gör en till dig och du gör en till mig?:)

    SvaraRadera
  2. Tack =)
    Ja man är där på tok för tidigt men jag tycker de säger i videon på youtube att de går att ta bort den efter 30 min...

    Vågar man skicka den med posten utan att den går sönder. Ska se om jag kan fixa något att packa den i så den håller sig fin.

    SvaraRadera
  3. Dem säljer ju färdiga spetsar på Ebay. Man kan rulla in spetsarna i bakplåtspapper och plasta i dem rejält. Efter det lägger man i dem i en sådan rulle som används då man exempelvis fraktar planscher. Så förvarar jag mina så att dem inte ska ta en massa plats. :)

    SvaraRadera